torsdag 24 december 2009

Det blir inte alltid som man tänkt sig......

Julafton idag! Idag är det dagen man räknat ner till i veckor, dagen då det var familjemys på hög nivå inplanerat på schemat. Innan jul har jag varit hur lugn som helst och inte kännt någon stress alls vilket har varit jätte skönt. Men så natten till tisdagen byttes julstämningen ut mot något mindre önskvärt, kräksjuka..... Så efter att ha legat utslagen efter två dygn med allt vad magsjuka innebär så kom firandet av sig lite. Planerna för julafton ändrades så nu får vi fira tomte dagen på annandagen istället. Jag är glad att vår lille son bara är ett år och att han inte förstår vad julafton är än, då hade nog besvikelsen varit stor. Men trots detta så får jag vara glad en dag som denna att jag faktiskt har min underbara familj nära mig, med eller utan julfirande. Och att det förmodligen blir mer blåbärssoppa och vätskeersättning för min del idag än Jansson och julmust kan nog bli ett komiskt minne.... Men jag önskar er alla därute en riktigt GOD JUL!

7 kommentarer:

  1. Bra inställning! Det är inte maten eller att huset är tipp topp som är det viktiga, utan att ni har varandra!!!

    GOD JUL på Er!!!!!

    Kram, Susanna

    SvaraRadera
  2. Så retligt! Jaa, sånt kommer ju alltid opassande. Men du låter vid gott mod så jag vill ändå önska dej och din familj en riktigt God Jul!!! Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. åh nej så tråkigt. Magsjuka som faktiskt är det värsta som finns. DÅ har man verkligen lust att vara man. Och verkligen få vara dödssjuk :-)

    Hoppas på att julen blir underbar ändå.

    God Jul
    kramar Linda

    SvaraRadera
  4. Ni har ju varandra...tänk så skönt!
    God Jul i alla fall!
    Hoppas ni snart tillfrisknar!
    Kram V.

    SvaraRadera
  5. Ni har ju varandra.Hoppas ni snart blir friska .Önskar er en riktigt GOD JUL:Julkram Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Vad tråkigt...Hoppas Ni haft en hyfsad Julafton i allafall!! Och att Ni får en god fortsättning!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Men du arme, att råka ut för kräksjuka. Jag lider m dig, hoppas lillgossen klarar sig fr det iaf. Du har ändå en bra inställning, och tänk då har du ju klappar kvar att öppna, när vi andra redan öppnat alla våra.

    Krya på dig.
    Hoppas ändå ni får en fortsatt fridfull julhelg,
    stor kram fr Petra

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!