onsdag 9 december 2009

Fick en liten utmaning

Hej på er allihopa!
Igår fick jag nog en släng av överambitiösitet (finns det ordet, hi hi?).
Det var full rulle från före fem på morgonen till halv elva på kvällen.
Hann med en massa saker.
Förutom de vanliga sakerna som vardagen för med sig med städ, tvätt, matlagning osv så blev det mycket klart med projektet tvättstugan.
Man får passa på när lillen sover!
Det sista lagret på alla bänkskivorna och hyllorna är nu klara.
Gjorde också klart lite små saker (än så länge hemliga *blink*) som jag ska ha i tvättstugan och även de skulle målas.
Sen har vi en säng som ev lillen ska få ha när han blir större som jag nu målade med första lagret grundfärg. Det är en gammal underbar utragssäng, bilder får ni se sen.
På kvällen sen började jag att klä i våra tvättkorgar med nytt tyg. Vi har två stycken från Ikea som jag tycker är väldigt praktiska men jag gillade inte hur de såg ut. Så nu har jag klätt om de med tyg istället, blev kanon bra om jag får ge min egen åsikt!
Idag står det lussebak på schemat.
Min man är noga föga intresserad av att hjälpa till då han hatar allt som har med matlagning och bakning att göra och lillens hjälp vet jag inte riktigt om jag vill ha......
Men äter gör de nog gärna!
Jag fick en utmaning
sänd från
Sanna i Villa Solgården
och självklart antar jag den!
***********
3 saker som jag kommer ihåg som det vore igår:
*När jag fick en himmelsäng på min födelsedag när jag var barn
*Första gången jag och min man gick in i vårat hur efter att ha fått nycklarna, vi sprang runt överallt som barn i en godisaffär och var helt lyriska.
*När älskade lillen föddes och min man utbrister som första mening
-Älskling han är jätte fin, han har mina tår!!
3 saker jag ogillar:
*Människor som plågar djur (eller ska jag säga att jag hatar dem?)
*Monarkin
(sorry ni som gör det men jag tillhör inte dessa som tycker att vi borde ha sånt där när vi lever på 2000 talet, överskattat och inget jag vill lägga mina skattepengar på)
*Att städa efter min slarviga man
3 saker jag gillar:
*Mina nära och kära såklart
*När det är tyst, lugnt och stilla
(en lyx och ovanlighet eftersom det är det minsta det är i vårat hem om dagarna, hi hi)
*Romantik
3 bloggar jag följer dagligen:
*I lilla Kamomillas villa
*My lovely things
*Lantlig harmoni och småbarnskaos
3 låtar jag lyssnar mycket på nuförtiden:
*Barnsånger (ja ni förstår nog varför)
*Julmusik såklart!
*P4 radiokanalen
3 Tv program som jag följer:
*Desperate housewives
*Bonde söker fru
*Mammas pojkar
(man skulle vara ärlig eller hur var det, hi hi?)
3 bloggvänner du vill skicka detta vidare till:
*Lantlig harmoni och småbarnskaos
*Villa Nordåker
*Bland skrot och skruv
Ha en bra dag allihopa! Kram

3 kommentarer:

  1. ojojoj....så flink du er om dagen,godt du har energi,
    blir godt med lussekatter,
    skal nok bake det jeg å idag.
    mye på gang om dagen du,blir moro å se når tingene dine blir ferdig,
    nydelig du har pyntet hos deg,
    ønsker deg en fin fin dag.
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Du...de där möblerna...de kan du genast skicka till mig. Eller hur?;-) Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Du har ny header igen!! Jisses vad du är flitig, och massor hinner du oxå!!
    Kul att få veta lite mer om dig!!
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!