onsdag 16 december 2009

På besök i Fanny och Alexanders kvarter

Tänk att det blev snö ändå!
5-10 cm sa de skulle komma men jag tror snarare det kommit minst det dubbla här hos oss.
Då är man också glad när man bor bredvid världens bästa granne,
som helt utan förvarning kommer med sin snöslunga och skottar upp på hela våran gård!!
Det ni är en hygglig granne det!
Ví borde verkligen skaffa oss en slunga med tanke på att våran gård som ska skottas är STOR.
Men första vintern vi bodde här var det så milt att vi aldrig ens behövde ta fram snöskyfflarna, det tog vi igen med råge förra året istället.
Det här är tredje vintern och jag får en känsla att det blir en vargavinter i år igen.
Gårdagen var annars en mycket trevlig dag. Jag träffade min syster på tu man hand i min gamla hemstad.
Lillen var kvar hemma med sin pappa så jag fick en dag helt för mig själv.
Vi åt på anrika restaurang Domtrappkällaren.
Ni som sett filmen Fanny och Alexander har då sett kvarteret restaurangen ligger i för större delen av filmen just utspelar sig i dessa delar av Uppsala.
Får man inte julstämning av att vistas där så vet jag inte vad!
Mittemot ligger en underbar butik vid namn KajsaJohanna.
Jag rekomenderar alla som är där i krokarna att göra ett besök i den affären, ni kommer inte bli besvikna.
Resten av dagen innehöll en blandad kompott av shopping och fika stunder.
Nöjd för dagen åkte jag sen med bussen hem med ett leende på läpparna efter en mysig dag med systeryster.
Jag har inte haft varken lust eller ork att färdigställa tvättsugan som jag håller på med.
Men ska försöka ta mig i kragen och göra klart allt i veckan så får ni se lite mer bilder sen. Har varit dålig på att ta nya bilder överhuvudtaget senaste tiden men bristen på bra ljus gör att bildkvaliten blir så dålig. ************** Som jag visat så många gånger förr så ser ni min favoritbricka här ovan. Köpt på auktion och är gjord på 1800 talet. Det är vad jag kallar äkta patinering! De har varsamt torkat runt kungamotivet för att inte förstöra det. ************** Idag ska jag och lillen ut och njuta av den nyfallna snön. Han ska få åka pulka för först gången, det blir nog ett kodak moment det!! Ha det så bra och kram på er!!

5 kommentarer:

  1. god morgen.
    deilig med snø da,bare noen snø fnugg i luften her nå,men vi håper vi kan få et hvett teppe til jul nå,kaldt er det,så forholdene ligger til rette.
    ja herlig den filmen,tenk å ha det huset til jul,med hele familien innlosjert.hihihi..
    tenk bare 8 dager til jul,,,
    klem fra sylvia

    SvaraRadera
  2. Vad härligt med såna goda grannar! Vi har också fina såna, så mycket värt!
    Låter som en mysig dag i Uppsala.
    Och dina bilder är som alltid mysiga.
    Hoppas lillen njuter av sin pulkatur, det lär bli stoora ögon:)
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Va mysigt att få egentid med sin syster!

    hoppas ni hade kul i snön..kramen Ingegerd

    SvaraRadera
  4. Den där brickan...vill ha;o)
    Kram Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Härligt med snö! Får hoppas att den stannar till jul! Mysigt det låter med en dag i Uppsala i de fina miljöerna!
    Trevlig kväll!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!