tisdag 20 oktober 2009

Fånga dagen!

Jag gillar karmstolar! Därför var det svårt att inte låta bli att köpa stolen när jag såg den på en loppis som vi besökte nyligen. Den stog ute i en lada, full med fågelbajs på. Inte så fräsch med andra ord och många skulle nog inte ens ha tittat på den.
Men ni vet väl vad man säger?
Skönheten ligger i betraktarens ögon.
När jag just hade påbörjat min förvandling av den lilla stolsankungen såg den ut så här......
Den här gången blev det mycket shabby och bara lite chic. Kände för att inte vara så noga utan det fick bli en mer ruffig yta. Så lite färg och mycket slipning med andra ord.
Har textat en del senaste tiden och gillar mest svenska ord och uttryck. Men den här stolen fick sig en klassiskt (eller ska jag säga uttjatad?) mening.
Carpe diem
Den fula ankungestolen blev en svanenstol!
På sitsen, som innan bara var i trä, blev det fuskpälstyg i grå färg.
Rider på min lilla "våg" av vitt, grått och textning just nu. Kanske lite enformig stilmässigt men kan väl likna det med konstnärernas "perioder", man snöar in på en och samma sak och kör sen på det temat en tid. *Fniss*
Undrar bara vad jag ska kalla "min period" för?
Förslag, någon?

4 kommentarer:

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!