torsdag 29 oktober 2009

Fönstertittare

Jag måste erkänna en sak, lite pinamt kanske men jag tror inte jag är ensam, hoppas jag i alla fall.
Nu när mörkret kommer och folk tänder up i sina hem så syns det väldigt bra in om det är mörkt ute. Och är det inte vansinnigt roligt att glo in i folks fönster?
Menar då inte att man står på tå som nån slags stalker och hänger i fönsterbläcket,
nej när man är ute och promenerar så dras ögonen som en magnet till alla dessa upplysta hem som liksom säger -Titta hur det ser ut hos oss!
Och jag glor, så det står härliga till, hi hi!
Vissa hem blir man otroligt inspirerade av när man ser vilket stileben de skapat i sitt fönster som även ser bra ut från utsidan.
Och så har vi dessa gulliga mormors fönster med spets och pelargoner som blommar! Jo för visst har gamla damer alltid en förmåga att hålla sina blommor så fina och blommande året om,
imponerande tycker jag.
Sen finns det ju de som har persiennerna på halvkvart och det ser allmänt sjabbigt ut,
men de kanske inte delar vårt intresse direkt....
Ja det finns mycket kul att titta nu på kvällspromenaderna vill jag lova!
Håller på att fixa till bloggen för tillfället. Men dator okunnig som jag är så tar det lite tid och på vägen dit så hamnar en del saker här huller om buller har jag märkt. Så ni får ha lite överseende om ni tycker att layouten ser konstig ut. Har lite planer på att ha en utlottning snart så håll utkik, kommer inom en snar framtid! Än så länge så har jag inte visat något från vårat sovrum så kände att det var dags. Har lite funderingar på små ändringar därinne så idag får ni hålla tillgodo med lite detaljbilder.
Annars så är det här en dag i stressens tecken.
Ni kanske undrar varför jag då sitter här och bloggar? Jo för att det får mig att slappna av och rensa tankarna.
Igår fick lillen sin ett års vaccination och idag har han 39 graders feber, han ligger och sover nu vilket var välbehövligt för honom för det märks att han inte mår bra. Och tillråga på det så har min lilla katt gått och blivit dålig igen.
Som jag tidigare berättat om så fick hon urinsväginfektion förra veckan och har sen dess gått på penicillin och specialfoder.
Men nu har hon börjat att kissa blod så det är inget bra tecken. De tror hon har inflammation men vi får se vad de säger när vi ska till veterinären i eftermiddag. Självklart så är mannen på kurs så det blev problematiskt med att få till barnvakt. Men som tur är har jag en mamma som ställer upp i vått och torrt som kommer hit i eftermiddag och hjälper mig.
Vad skulle man göra utan mammor?
Så nu hoppas jag att hela den här karusellen snart övergår i ett lugnt pariserhjul.
Kram på er alla!!

4 kommentarer:

  1. Stackars kissekatten!! Hoppas hon blir bättre snart!
    Jag är precis som du: gillar att glo in hos folk när det är mörkt! Och skulle någon råka titta ut och se mig stirra, vänder jag snabbt bort blicken, går vidare och låtsas som ingenting. Många gånger har det hänt att jag sedan tittar tillbaka och fortfarande står husägaren och tittar på mig.... Kanske skulle man vinka nästa gång!
    Fina detaljer från ert sovrum!
    Spännande med en kommande utlottning.
    Ha det bra! Kram Sari

    SvaraRadera
  2. Håller fullkomligt med om det där med fönstertittandet. Det är ju hur kul som helst att se hur andra har det. Jag kan inte låta bli att låta fantasin skena iväg och börja föreställa mig vilka det är som bor i huset, vad de gör och tänker. När man letar hus sker samma fenomen. När jag för några år sedan skulle köpa det här huset var jag stamgäst på Hemnet och där kan man verkligen få se riktiga skräckexempel. Jätteroligt!
    Ha det bra. Hoppas att lillen och katten kryar på sig. Kram, Karin

    SvaraRadera
  3. Hoppas det snart lugnar sig och allt ordnar sig.
    har själv också märkt att man ser så jätte bra in då det är mörkt ute. Därför drar jag gardinen ner så inte grannarna ska se in då de kör förbi.
    ~marita~

    SvaraRadera
  4. Hoppas både lillen och katten kryar på sig! Håller med om att det är väldigt kul att kika in i fönster så här års...
    Ha en trevlig helg på mässan!
    Kram

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!