torsdag 22 oktober 2009

Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter.....

På midsommarafton i år gifte vi oss. Och en dikt som jag visste att den på ett eller annat sätt skulle göras hörd av gästerna var "Ur folkviseton" av Nils Ferlin.
Jag har alltid älskat dikten och innebörden av orden som den ger.
Helt underbar, den ger mig gåshud.
Så tillslut fick vi tag i en musiker som sjöng den i kyrkan vilket gjorde mig otroligt glad.
Skulle vilja få upp dikten i vårat hem men jag har svårt att bestämma mig var och hur bara. Kanske nån av er som läser har ett bra förslag?
Texta på tavla? På väggen?
Alla förslag är varmt välkomna!
Här är en av mina favoritbilder från bröllopet. Den var inte planerad utan pussen bakom hatten kom spontant. Kodak moment, hi hi!
Ur folkviseton Kärleken kommer och kärleken går,ingen kan tyda dess lagar. Men dej vill jag följa i vinter och vår och alla mina levnads dagar. Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter. Kärleken är så förunderligt stark, kuvas av intet i världen. Rosor slår ut ur den hårdaste mark som sol över mörka gärden. Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter. Nils Ferlin

9 kommentarer:

  1. Tänk att såna bilder är bland det vackraste som finns. Romantiskt och ljuvligt!

    Dikten är gudomligt vacker och den går rakt in i hjärtat.

    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Hej. Vilken söt banner, tror det heter så, bilden högst upp med nallen. Och fotot från bröllopet är jättefint, vilken supersnygg klänning du har. Kikade lite längre ner också, eran utemöbel var för härlig.
    Ha en fin torsdag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Fin bröllopsbild! Kanske kan du skriva dikten på en tavla med fina bilder från bröllopet uppsatta på samma vägg intill? Du som går såå fina tavlor m.m med texter kan säkert göra något superfint...
    Ha en bra kväll!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Åh vilken härlig blogg!
    Tack för kommentaren hos mig.Sätter upp på mina länkar hoppas att det är ok.
    Nu ska jag kika runt lite mer.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  5. Vad kul att du hittade till mig. Så roligt när jag hittar en ny blogg. Jättemysig! Och vilken helt underbar bild!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  6. Vilken jättefin bild! Jag har en sång som vi hade vid våran sons namngivelse som jag tycker är otroligt fin och med den hade jag tänkt göra ett dokument i exempelvis photoshop så man kan välja bakgrundsfärg, typsnitt o.s.v. själv, sedan skicka den till ett företag som gör posters och till sist rama in den.
    Lycka till!

    dansbanegatan.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Jättefin bild. Härliga inredningstips du har i bloggen. Håller på att förvandla mitt hem till en dröm i vitt. Min man är dock inte så road av detta infal :-)

    SvaraRadera
  8. Verkligen vacker text och urmysig bild :) Förstår att du vill använda texten. Ha en riktigt mysig helg! KRAM

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig bild! Och många andra också som du visar, as usual ;)Dikten är fin. Är förvånad över att DU som är så kreativ har svårt att veta vad du ska göra med den ;). En tavla blir fin!

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!