torsdag 29 oktober 2009

Joddå, det finns män som gillar inredning!

Hej på er i inredningsvärlden!!
Det var Mik här igen eller ska jag säga "Lill Knut".
Kände att det var dax att ge mig in i matchen igen. Passar på när gumman tittar på "Mammas Pojkar".....
Ja jag erkänner
-Jag är en antik freak, ja jag är tatuerad och lyssnar på hip hop men dra inga förutfattade meningar. Det är inte bara gamla gråhåriga gamla män med pipa i munnen, scarf, tweed kavaj, manchester byxor och tretorn gummisar och älskar räv jakt som gillar antikviteter och loppisar (även fast medel åldern på auktionerna är väldigt hög).
Måste erkänna att mitt intresse för auktioner (eller ska jag kalla det passion) har kommit på senare tid.... Det var nog i samma veva som vi flyttade in i vårat hus för ca 2.5 år sedan som vi sakta men säkert efter hand har bytt ut våra ikea prylar mot gamla saker.
Vet inte vad det är som jag älskar så mycket med det. Om det är en själ i grejerna eller vad?
Kommer dock ihåg när jag var liten, kanske 7 år som jag följde med min mormor på auktion för första gången(var rätt mycket med henne när jag var ung). Då ropade jag in en loppis låda för 5:- som jag var jätte stolt över. Kanske är det det som lockar..... Sedan kan jag tycka när man går på olika köpcentrum så är det samma affärer överallt med nästan samma utbud Duka, Hemtex mm inget fel med det men på en auktion så vet man ALDRIG vad man hittar.
Det är riktigt spännande att hitta nåt unikt som man aldrig sett förut helt enkelt. Om det är någon inrednings intresserad därute som aldrig har varit på auktion.... GÅ, NI KOMMER ALDRIG ATT ÅNGRA ER.
Ni kommer garanterat hem med nåt fynd.
När jag pratar auktioner pratar jag inte Bukowskis, Uppsala Auktions kammare mm utan bond auktioner utanför stadskärnan. Har iofs aldrig varit på nåt riktigt auktionshus men prisbilden är garanterat en annan. Jag får återkomma i ämnet.
Ser fram mot helgen då ska vi på Antik och Samlar mässa i Uppsala. Då är vi barn fria ett par timmar. Det ska bli mysigt , kul och intressant.
Kram på er alla.

2 kommentarer:

  1. Hej Lill-Knut! Kul att du skrev ett inlägg. Det är alldeles för få killar i bloggvärlden. Man skulle kunna tro att det inte fanns inrednings-, trädgårds-, auktions- och möbelintresserade killar. Det tror jag absolut inte är sant, men de skulle ge sig till känna lite oftare.
    Ha det så kul på mässan!

    SvaraRadera
  2. Var har du varit hela mitt liv. :-D
    Hehe... tänk om min sambo hade varit som dig.
    mums... :-P
    (skojar lite...)
    Själv har man en sambo som INTE gillar auktioner.... Muttrar & funderar hur sjutton man ska omvända honom. ;-)
    Jag gillar det som har "själ" och patina.
    Älskar allt som man kan göra om. :-D
    Går man på Ikea (händer 1-2ggr per år) så tittar jag alltid på hur man kan bygga om grejen.
    Och sambon tycker jag är galen som vill såga upp och pimpa möbeln till nåt som ingen annan har. :-D
    Ja det är inte lätt.
    Kul att du skrev här. :-)
    och att jag fick läsa.
    älskar att kika in hos er & få inspiration
    Hälsningar Versan på Fl.

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!