lördag 17 oktober 2009

Sängbord

Oj vad det har regnat här de senaste dagarna. Det har öst ner utanför fönstret och vi har sett till att hålla oss inomhus, på torra land.
Har haft ett charmigt litet skåp på vinden som nu fick sig en ansiktslyftning. Tyckte inte riktigt att den gula färgen var så tilltalande så som vanligt var jag framme med vit färg och små gulliga ord.
Perfekt sängbord för ett barnrum! Liten sötnos......... Just nu känner jag att jag har så många ideér i huvudet vad gäller pyssel och inredning. Det ploppar upp det ena projektet som jag känner för att påbörja efter det andra. Men att hitta tiden till att förverkliga alla sakerna är en annan femma.....eller tia.... Men nu har jag börjat att alltid ha ett idéblock liggandes framme där jag skriver ner sånt som poppar upp i huvet som är värt att kommas ihåg. För trots att min hjärna verkar vara inne i nån kreativ fas nu så har den också en förmåga att glömma en hel del saker lika fort som de når minnesbarken. Detta "glömma syndromet" kom när jag blev gravid och blev bara värre efter att jag fått barn. Man blir tydligen lite smått senil av att vara mamma.... Finns det bot eller blir det bara värre? Jag har tidigare varit en person med stenkoll på allt och superminne, ett liv jag ofrivilligt lämnat bakom mig *skratt* Nu hör det mer till vardagen att man nästan ställer smöret i skafferiet, handlar allt utom det man faktiskt åkte till affären för att köpa mm mm Ja listan på knasiga saker man lyckas med nu för tiden kan göras lååååång..... Men trots snurrig boll och evig tidsbrist så myser jag just nu av att vara mamma, för det är himlans myspys att vara med min lille pojk!
Ta hand om varandra i höstmörkret!

7 kommentarer:

  1. Så gulligt litet skåp!

    Ha det så bra!

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  2. Skåpet blev jättefint.

    Jag känner igen mig i det du skriver om "ammningshjärna" Det blir bättre men det tar tid. Mina barn är 5,5 och 2,5år och jag kan fortfarande har perioder när hjärnan verkar helt bortkopplad. *ler*

    /Malin

    SvaraRadera
  3. Vilket gulligt litet skåp! Jättefint textat!

    Ha en härlig söndag!
    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
  4. Jättefint skåp! Så kul att ta del av alla dina fina saker du grejar med...Smart idé med ett idéblock, det är nog något jag också borde börja med. Ha en bra dag!
    kram
    Maria

    SvaraRadera
  5. Hihi det BLIR värre ;-)
    Jättefint skåp!

    SvaraRadera
  6. Iiih vilket sött litet skåp!

    kram Annica

    SvaraRadera
  7. Hej hå..Tack för rar kommentar. Fantastiskt hem, fantastiska bilder och en helmysig blogg. Hit kommer jag tillbax, det känner jag direkt.

    Kramar

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!