torsdag 8 oktober 2009

Mitt hem, min borg

Jag är väldigt hemmakär, nästan löjligt mycket.
Tycker det är så skönt att bara få vara hemma där det är lugn och ro.
Innan vi flyttade till vårat hus för 2½ år sedan bodde vi i lägenhet i Sveriges fjärde största stad.
Kändes som om man jämt for och flängde mellan allt från jobb, gym, vänner, ärenden mm mm.
Ja man hade liksom ingen ro att bara vara hemma i vår lägenhet.
Men så kom dagen då vi bestämde att vi skulle på allvar hitta ett hus. Men vi var rätt kräsna på vad vi ville ha och vårat sökområde var begränsat.
Vi hade pga jobb bestämt oss att flytta från vår hemstad till en mindre ort i nord uppland.
Ett år tog det innan vi hittade vårat hus.
När jag steg in i huset första gången så kände jag direkt att här vill jag bo.
Jag kände ett lugn inom mig som inte går att beskriva med ord.
På våren flyttade vi in och nu nåt år efter så är vi så glada att vi tog steget och flyttade hit.
Här har vi byggt upp ett nytt liv och det är här som vårat barn kommer att växa upp.
Men kanske vi är så löjligt hemmakära just för att vi trivs så bra här.
Därför har jag nu textat min ful furu pall med orden........
Mitt hem, min borg.
Här följer förvandlingen:
Gillar tanken bakom orden då det stämmer bra in på mig.
Och nu är inte min pall ful längre utan fin!
Ha en bra dag!

5 kommentarer:

  1. Åh så fin den blev, jag älskar pallar de är ju så användbara och lättplacerade.
    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  2. oj så fin pallen blev. Dunder snygg verkligen. Hur stor text använder du när du ska printa ut texten?
    Använder du någon speciell penna till att skriva den på pallen/möblerna eller pensel och färg? Tusen frågor :-)

    kram Linda

    SvaraRadera
  3. Fin pall! Vilken skillnad före och efter och budskapet sätter verkligen en fin prägel på pallen!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Så otroligt fin pallen blev :-) Gillar texten som är skriven på också.

    Krams!

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!