fredag 9 oktober 2009

Pyssel freak eller?

Åhhh vad jag gillar att handla från Panduro.
Massa kraffsprylar-onödighetsgrejer-baramåstehasaker-och detärjuintesådyrtpyssel.
Sista tiden har min hjärna gått på högvarv vad gäller pyssel saker.
Men det är nog också för att jag sista tiden prioriterat mig själv mer än tidigare.
När man haft ett barn med sömnproblem i och nattsömnen nästintill blivit obefintlig så blir man lätt lite sliten.
Jag kom då till en punkt där jag kände att jag försvunnit i hela den här karusellen som livet innebär.
Var fanns mina intressen? Var jag inte nåt mer än bara mamma och fru?
Vart var jag?
Därför bestämde jag mig för att se till att ge mig själv mer tid till att göra sånt som jag tycker är roligt och som jag mår bra av.
Ocj pyssla är just en sån sak.
Låter kanske fjuttigt men för mig betyder det massor.
Att bara få sjunka in i sitt "arbete" och vara kreativ och skapa.
Då mår jag bra.
Så därför kanske det är en herrans massa inlägg nu med mina små projekt jag håller på med,
och fler är på g!
Senast igår målade jag en skylt som jag beställt från Panduro. Där kunde man köpa trä hjärtan för att måla själv. Så det blev en skylt till hemlighuset som det kallades förr i tiden,
rättare sagt toaletten i nutidsspråk.
Ha en jätte bra fredagskväll!! Kram!!

2 kommentarer:

  1. :) Det var ju det där med att tänka på sig själv. Om det är tid för sig själv eller nya kläder spelar ingen roll. Gäller att hitta sig själv igen som du sa.
    Ha en trevlig helg och pyssla på!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du kikade in i min blogg så jag hittade till din också :) Tack för din fina kommentar och vilken mysig blogg du har! Ha en underbar helg många kramar från Emilia

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!