lördag 31 oktober 2009

Fröken Singer var på besök igår

Helgen är här! Mysigt tycker jag.
Som ni kanske märkte så var min käre man, även kallad "Lill Knut" inne och skrev i bloggen. Tanken var från början att det här skulle vara en blogg som vi båda skrev i men det är jag hitills som skrivit 99,9 % av inläggen. Men tror han börjar tycka det här med bloggeri är rätt kul och bli inte förvänade om ni ser mer inlägg från hans sida i framtiden.
Bra med lite mer testosteron i inrednings och blogg världen! Eller vad säger ni?
Veckan har varit lite snurrig med sjukt barn och sjuk katt. Nu är det lite lugnare här hemma så vad passar då inte bättre än att jag själv dragit på mig en förkylning. Men ska inte klaga,
det kunde vara värre,
säger inte nöff nöff i alla fall......
******
Igår kom fröken Singer på besök hos mig. Vi tillbringade några timmar ihop och hade väldigt trevligt måse jag säga. Över förväntan helt klart.
Ni förstår den där Fröken Singer och jag har inte varit så bra kompisar tidigare,
nej jag hade helt enkelt inte tålamod med henne. Men kanske jag blivit mer "vuxen" nu och mer harmonisk att jag uppskattar henne på ett annat sätt.
Pratar förstårs om min härliga symaskin från 50 talet.
Det hela resulterade i små söta pyssel grejer och vissa av dom tänkte jag faktiskt lotta ut här på bloggen.
Men ni får hålla er till tåls tills nästa vecka......inte riktigt klart ännu.
*****
I somras när vi var uppe i underbara Hälsingland där vi har ett sommarhus slank vi in på en loppis liggandes vid havet.
Min man hittade då det här charmiga gamla kajutafönstret. Gillar det jätte mycket!
Alltid kul att hitta udda inredningsdetaljer.
Dagen idag blir nog annars rätt lugn. Först hade vi tänkt göra en utflykt men vi ställde in den då jag inte känner mig helt ok.
Imorn är det dags för Antikmässa så jag spar mina krafter tills dess.
******
Just nu sitter jag bara och myser av tystnaden här hemma då alla andra sover.
Vi är alltid uppe vid fem sex tiden på morgonen men vid åtta somnar lillen om igen och då passar även mannen på att slumra in en stund till.
Och den timmen njuter jag av lugnet som lägger sig över huset och att jag får en stund för mig själv.
Egentid var något som man tog förgivet innan man fick barn men som nu inte är något självklart och är därför otroligt värdefullt för mig.
Stor kram på er alla!! Ha en jätte mysig lördag!

5 kommentarer:

  1. Det skadar inte alls med lite manliga inlägg emellanåt, särskilt inte från män med loppistalanger;-) Snyggt kajutafönster!
    Antikmässa låter spännande liksom dina Singer-skapelser! Jag o symaskinen vi klickar absolut inte!
    Ha en mysig dag! Kram Cilla

    SvaraRadera
  2. Kul att Lill-Knut också skrivit ett inlägg!! Ni är ju ingen stor skara, så vi ska inte skrämma bort er från bloggvärlden!
    Kul att det fungerade med symaskinen denna gång! Ska bli spännande att få se vad du sytt!
    Kul med antikmässa! Hoppas ni hittar något fint!
    Och krya på dig nu!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  3. Vilket tufft kajuta fönster!

    Skönt att ni blivit vänner igen du och symaskinen :) Spännande att se vad du skapat.

    Kram Viveka

    SvaraRadera
  4. Ha en fin dag
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  5. Tack för dina kommentarer hos mig! Blev så glad att du tycker om mina foton!

    Visst skrev du att du bodde "i närheten" av Storvreta/Vattholma? Får man fråga var?

    Kram Pernilla

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!