onsdag 21 oktober 2009

Varför blev jag inte veterinär?

Antar att det är fler än jag som börjar att känna av hösttröttheten nu? Den här sista låååånga månaden i mörker innan vi är framme vid advent känns tråkig tycker jag. Vem behöver november? En mellanmånad utan nåt roligt som händer. Ja alla vi
pyssel-älskar-julen-tokiga-personer
längtar väl snart ihjäl oss efter myspysens stora månad, december.
Som jag berättat om tidigare så blir det ingen gran inne i år. Nej jag vet, det är helt vansinnigt men det få bli så när man har en vilde bill på ett år som far fram som en löpeld här hemma och stoppar det mesta ätbara och inte ätbara i munnen.
Ingen lust att behöva leka tagare och låta som en repad Lp skiva
-Nej, nej, nej, nej, nej och åter nej, inte röra granen.
Får bli en jul utan inomhusgran helt enkelt men har en himlans fin gran precis utanför dörren. Får väl flytta ut mitt pynt och plock och sätta upp det i den istället!
För visst är den fin? Lika perfekt som en Kalle Anka gran brukar jag säga.
Och som ni skymtar i bakgrunden så finns det en hel lång häck med granar,
och varför den är oklippt är en helt annan historia som kräver ett eget blogginlägg...... Återkommer på den punkten vid ett annat tillfälle.
Fåglarna har övergett det lilla fågelbadet.
Några tappra blommor som ännu blommar trots flera frostnätter. Har alltid undrat vad dessa heter. Nån av er som läser som vet? Skulle bli jätte glad om jag fick reda på det.
Och de små gulliga barn utemöblerna bör nog få komma in i förrådet snart för löven ligger som en tjockt lager på gräsmattan och det är dags för krattning.
I skuggan fins det lite snö kvar.
Men det blir trots allt lite lättare att vara husägare på höst och vinter halvåret, särkillt om man har en stor trädgård. När väl allt är klart ute för säsongen så är det bara insidan att bry sig om.
Rätt skönt faktiskt.
Mitt projekt för tillfället är ett skåp som ska bli som ett litet extra skafferi i köket.
Det har nog ganska många år på nacken om jag får gissa, lite allmoge stil på det.
Håller på att måla det och har precis avslutat tredje lagret. Vill bara använda grundfärg för att få en så matt yta som möjligt. Och eftersom skåpet var både rött och blå-turkost innan så lyser det lätt igenom den vita färgen.
Trots mycket slipning innan så sitter färgpigmentet som bergen i trät.
Men tror ett fjärde och sista lager kommer att räcka.
Då ska jag bara hitta nåt fint hyllpapper att ha inne i det, ska på jakt efter det imorn.
Annars idag har jag roat mig med att sprätta lite pengar på veterinärbesök. Herregud vad dyrt det ska vara att gå dit!
Varför blev jag inte veterinär? Bra timpenning vill jag lova!
Lill kissen hemma blev dålig och hade problem med toabesöken. Så det blev en akuttid idag och det visade sig att hon hade fått urinvägsinfektion,
stackars liten.
Hon gick på toa var femte minut och försökte kissa och jamade hela tiden.
Men nu har farbror djurdoktorn skrivit ut medicin och specialfoder så nu ska min lilla kattflicka förhoppningsvis bättra på sig inom några dagar.
Och inte att förglömma, har ett födelsdagsbarn här hemma också, eller ska jag säga gubbe?
Mannen min fyller år och man kan nu säga att han är precis mittemellan 30 och 40.
Ha det så bra allihopa!!

3 kommentarer:

  1. Hej!!

    Hihi va roligt att du gillade mina monster...

    Väldigt fina bilder du visar idag, utemöblerna är bedårande!!

    Hoppas att kissen kryar på sig snart, inget kul när dem är sjuka och visst är det hiskeligt dyrt...

    KRAM Annica

    SvaraRadera
  2. Vi gratulerar din "gubbe" på hans födelsedag!
    /Larubsson´s

    SvaraRadera
  3. Blommorna som tappert visar sig är av sorten "Näva".
    Frösår sig lätt och är lite gameldags. /Memoria

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!