onsdag 14 oktober 2009

Min lilla hemlighet........

Bloggen har för mig hitills varit en form av ventil.
Här berättar jag om mina vardagliga tankar, visar mitt pyssel och min inredning hemma.
Alltid kul att snurra runt i bloggvärlden och till viss del vara en bit av den.
Har inte bloggat så länge och har faktiskt inte berättat om min blogg till någon jag känner,
tills idag,
då mina föräldrar fick reda på min lilla hemlighet.
Måste nog säga att de har lagt grunden till mitt intresse för gamla möbler då det även varit ett stort intresse för dom.
När jag var liten tyckte jag i och för sig att de borde ha ett mer 80 tals hem, precis som kompisarna, hi hi! Man ville ju inte vara annorlunda.
Men idag är jag glad för all den inspiration jag fått sen barnsben.
Mina föräldrar betyder så enormt mycket för mig, de har alltid funnits där i vått och torrt.
Samma trygga uppväxt de gett mig i värderingar och med all kärlek jag fått,
samma uppväxt vill jag också kunna ge mitt barn.
Jag pratar inte om en dans på rosor eller en silversked i munnen,
nej jag pratar kärlek, massor med kärlek.
Många är auktionerna vi varit på genom åren. Både min man och min pappa är experter på att lyckas fylla släpkärran fylld med fynd anser dom, men ibland är det nog ett lass skrot också måste jag säga! *Skratt*
Det gamla fönstret här under har vi fått av mina föräldrar. Min pappa har satt i ett spegelglas så nu passar den utmärkt i farstun.
Den här gulliga tavlan fick vi av dom i somras när vi gifte oss. Ballerina tavlan. Hängde länge i mitt barndomshem men nu till min glädje hemma hos oss. Tror pricken över I:t skulle vara att hitta några gamla balettskor att hänga upp bredvid.
Stor kram på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!