lördag 5 september 2009

Blogga? Jag? Nej det trodde jag aldrig. Men så tänkte jag att varför inte! Så här är nu mitt första inlägg. Tanken är att här ska visas det vi många älskar såå mycket. Shabby chic, bondromantik, möbler med patina, eller ja, kalla det vad ni vill. Jag kan se något vackert i gamla slitna möbler. Möbler som bär aktningsvärd ålder och som med sina nötningar visar att de använts flitigt. Men vissa hjälper man på traven, med penseln i högsta hugg och en burk vitfärg. Och så fort det har torkat, svoosch säger det med slippappret och så har vi fått den perfekta patinan. Att pyssla är som balsam för själen. Är just nu mammaledig med vår lille son som om några veckor närmar sig året. Underbart att se utvecklingen som sker med honom nu, han har nyss lärt sig gå och man blir stolt i sitt mammahjärta. Härligt nygift också med min "gamla" kärlek sedan åtta år tillbaka. Vi valde att på midsommarafton ta steget så nu är vi herr och fru. Inredningsintresset är lika stort hos både min man och mig. Vi kompletterar varandra bra när det gäller nya projekt som ska göras i huset. Vi bor sedan 2 ½ år tillbaka i en småstad i mellersta Sverige, ja en del säger visst att här flyger kråkorna uppochner...... Hittade vårt drömhus som är byggt för ganska precis 100 år sedan. Här hittade vi ro och harmoni och vi kände båda direkt att vi nu hittat hem. //Aurora

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!