tisdag 15 september 2009

Tänk vad lite färg och nytt tyg kan göra!

Ja när jag såg den här länsmansstolen på en auktion för två år sedan föll jag direkt för formen och såg den stora potentialen den hade. Det var ingen som ville ha stolen och jag gav ynka 20 kronor för den! Jag blev såå nöjd över mitt fynd!
Länge stod den hemma i väntan på min förvandling. Hade svårt att bestämma mig för hur den skulle se ut.
Men så en dag sprang jag på ett svartvitt tyg på ikea, jag köpte det och förvandlingen var i full gång. Alltid lite bökigt att måla "krussidulliga" möbler, man vill ju inte ha massa rinn märken efter färgen.
Sen blev det ny klädsel och nytt svart kantband.
Resultatet ser ni nedan.
Och när jag ändå var i full fart fick även en ful gammal tråkig pall hänga med på ett hörn och matcha min länsmansstol. Den övre hallen är ett genomgångsrum men har ändå försökt att mysa till det lite.
Färgerna är här vitt, grått och svart.
Nästa plan i det här rummet är att få in lite passande mysbelys. Men än har vi inte hittat vad vi söker så det får duga med bara takbelysning så länge.
Ha det så bra!

2 kommentarer:

  1. Oj, svårt att tro att det är samma stol!

    Fin blev den iallfall.

    Kram

    SvaraRadera
  2. WOW vilken skillnad...så himla fint det blev och för ynka 20 spänn+tyg...vilket kap!!

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!