lördag 5 september 2009

Här är Mannen i huset. Som antagligen kommer att skriva en hel del på bloggen. Är en kille som alltid har haft tummen mitt i handen..... Eller det är väl vad jag trott i allafall. Om sanningen ska fram så har jag nog alltid varit rädd för att prova på MAN´s grejjer. Är uppvuxen med min ensamstående mamma och har aldrig haft någon manlig förebild som visat mig så "manliga" saker som att t ex snickra, måla, bygga mm........ så nån Byggare Bob är jag verkligen inte men jag har ett stort intresse av att lära mig och det växer bara dag för dag.....man blir så illa tvungen när man bor i hus. Shabby shic har blivit vår inredningsstil och jag tror faktiskt att jag fick upp intresset för det första gången när jag läste i Aftonbladet om David Beckham och att när han är ute på resande fot och bodde på hotell så har han som krav att alla möbler ska vara vita och placerade på ett visst sett............vilken stolle tänkte jag först när jag läste detta men det där fastnade i min hjärna och när frugan ville testa att ha ett rum helt i vitt så hakade jag på. I LOVE IT!! Och faktiskt så kan även möblernas placering i rummet ha stor betydelse. Vi brukar kalla det för att HA EN BRA CHI!!! Vet inte varifrån vi fick det uttrycket men vi säger alltid det när vi flyttar runt möblerna och vi hittar precis var det dom ska stå -Det där var en bra chi, gumman..... Är vårat motto. Det var allt från mig denna gång ha en fortsatt trevlig helg. //MIK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!