lördag 19 september 2009

Egenlyx!

Till mig själv!
Tänk hur ofta man springer på affärer, loppisar och auktioner. Man köper diverse grejer till hemmet utan att blinka. Och mitt i hela "inredningskarusellen" glömmer man bort sig själv.
Därför blev dagens inköp INTE till hemmet,
utan till mig själv!
Att använda bra smink och hudvårdande produkter är för mig A och O.
Gillar att det även i själva badrumsskåpet ska vara fina saker.
Tänk när det blir kallare ute och man
kan mysa ner i badkaret, ha tända ljus och en maffig stor bubblande badbomb i.
Att ha egen vardagslyx är rätta ordet. Och som som småbarnsmamma ger man så mycket av sig själv att det är viktigt att unna sig själv egen tid mellan varven.
Vi kvinnor är många gånger så osjälviska att vi prioriterar bort oss själva för att andra ska ha det bra.
Men vi måste också se till att sätta oss själva i första rummet nån gång ibland.
Det är vi värda.
Kram!

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med inköp till sig själv! Håller med om att man ofta glömmer bort sig själv och att man är värd att unna sig lite saker då och då!
    Ha en härlig dag!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Hihi, jag unnar mig verkligen inte bra smink och produkter... Köper hellre en blomma eller nåt ;-) Snygg stege i förra inlägget!

    Fick jag länka?

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!