onsdag 9 september 2009

Här får våra gäster sin törnrosa sömn

Vitt, vitt, vitt med små stänk av blått!
Ja så kan man nog enklast beskriva gästrummet i vårat hus.
Det är romantiskt, lantligt och harmoniskt.
Rummet har växt fram under en längre tid och det är just det som är så kul.
Man hittar små inredningsdetaljer lite här och där, en del på loppis, en del i inredningsaffärer. Eller som den lilla vita klänningen som hänger uppe, den var en av mina favoritklänningar som jag använde när jag var liten.
Tyckte länge att det var svårt att hitta fina galgar som skulle hänga framme. Men så var jag på Indiska i somras och där hade de jätte fina i trä. de var vita med smides hängare.
Ett tips till er alla som är på jakt.
Att hitta galgar från sekelskiftet antar jag är jätte svårt?
Det leder mig till när jag såg ett jätte fint paraply i en antik affär. Hade varit beredd att betala en stor slant för det men han ville inte sälja det, det fanns bara i affären som prydnad.
Och det som hade passat så bra att hänga upp på väggen i mitt gästrum.......typiskt.....
Men jag tror ändå att våra gäster får sig en god sömn i det vita gästrummet med eller utan paraply!

1 kommentar:

  1. Så fint! Du har rätt, att hitta galgar är svårt! Jag hittade en på en marknad en gång men var för snål för att köpa fler... Ångrar det nu! Hoppas jag ser försäljaren på någon fler marknad! Annars ska jag spana in Indiska nästa gång jag är dit! Tack för tipset :-)

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!