måndag 28 september 2009

Häst och vagn, nej bara vagn!

Vår gamla hästvagn har alltid stått på baksidan av vårat uthus.
Men så idag kände jag att nej, den skulle minsann få flytta till en roligare plats i trädgården.
Den är ju faktiskt riktigt fin så det är roligare om man ser den när man kommer hem och in på gården.
Så efter mycket om och men, för tung är den, så hamnade den på sidan om huset så den syns!
Men den var alldeles för tråkig så lite blomster håller den nu sällskap. En gammal skottkära för barn blir ett fint stileben tillsammans med rönnbär i kockumshink.
Kanske inte en riktig vagnslyckta men passar ändå!
Jag är ingen trädgårdsmänniska men jag gillar att få upp lite pynt i alla fall. Hellre lite krukor med blommor i än att behöva rensa rabatter.
Tycker dock att det är otroligt fint när jag ser välansade trädgårdar i kvarteren men inser snabbt att jag aldrig kommer att tillhöra den ligan.
Så det får bli mina små trädgårdsstileben ett tag till!
Ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Tänk om man hade en sådan vagn att "bara plocka fram runt husknuten" :-) Jättefin!

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!