tisdag 29 september 2009

Pysselboden- här får jag tid till mina projekt

För en tid sen hade vi rensningsdag i vårat uthus. Då passade jag på att roffa åt mig några kvadrat som hittills varit belarmat med en massa skrot att det inte ens gått att gå in där.
Det är en liten snickarboa som vi aldrig använt.
Men för att göra den lite trevligare gick jag och köpte en burk rosa färg och målade om därinne.
Så nu har jag min alldeles egna pysselbod!
Spetsgardin och rosa dörr! Gissa hur förtjust min man blev över det hela? Hi hi! Så här inne kan jag nu ha mina pysselprojekt i lugn och ro.
Skönt att ha ett ställe där man kan stå och greja utan att vara rädd för att små barnfingrar kommer åt sakerna.
Man kan ha lite halvfärdiga projekt stå framme utan att de är ivägen för någon.
Innan jag målade om här så var det omålade spånskivor på väggarna och mörkt och ruffigt.
Lite roligare att stå här inne när det är ljust och fräscht.
Ska försöka få in lite förvaringshyllor så småningom och en bra pall att sitta på.
Så nu har ni fått en glimt från min pysselbod.
Ha en jätte bra dag!

1 kommentar:

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!