torsdag 17 september 2009

Rosa detaljer....

En gammal vedlåda som nog många skulle slängt på tippen. Men lådor är alltid bra förvaring och passar oss som inte gillar att ha en massa saker framme.
Så den här skulle passa perfekt att förvara skor i. Vit målad och med rosa kuddar på passar den perfekt att ha i vår farstu.
Nån gång är tanken att vi ska bygga en stor platsbyggd bänk här så man får ännu mer förvaring.
Men den här lilla lådan duger bra så länge.
Att det är mycket rosa detaljer i farsun var väl inget som jag och min man kom överens om innan....
När jag pyntade så "blev" det bara så....hi hi!
Men det är lagom mycket rosa detaljer för att lätt ändra om när man tröttnat på det.
Spiken är handsmidd såklart!
Gammalt fönster som fått nytt spegelglas.
Min man har jobbat inatt så han sover sin törnrosa sömn just nu.
Lillen och jag ska nog ta oss ut på en promenad nu och kolla om vi kan hitta på en ny kaffebryggare. Ska denna gång INTE köpa en perkulator, knopparna på går ju bara sönder och man får byta dom stup i kvarten.
Är nog lite sugen på en hederlig bryggare, var år och dar sen jag hade en sån.
Mysigt att höra brygg puttret på morgonen.......
Ha en härlig dag!

5 kommentarer:

  1. Fin låda! Alltid lika roligt när någon rädda saker från tippen och gör dem fina och användbara!

    Förstår dina vindsdrömmar! Jag drömde om att inreda vinden ovanför mitt rum när jag var tonåring, tyvärr blev det inget med det. Hoppas att du kan förverkliga dina drömmar!

    Ha en fin dag!
    A

    SvaraRadera
  2. Så fin kista!!!

    Igår hade jag en kista på lut också, men någon annan hann före mig :-(. Jag hade redan tänkt ut var jag skulle ha den, huradna dynor jag skulle ha på osv. Skit också!

    Så vill du bli av med din kan jag ta den ;-)

    SvaraRadera
  3. Vad fin kistan blev! Gillar också förvaringsmöjligheter så att allt slipper ligga framme. Fina inredningsdetaljer också!
    Ha en bra dag!
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  4. Den blev ju kalasfin och skönt med mycket förvaring!

    Hoppas du får en fin helg!

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  5. Blogs and articles are not only a means of communication but also a form of artistic expression. Writers use language as their medium to craft engaging narratives, compelling arguments, and thought-provoking insights. Digital Hikes They have the power to entertain, inspire, and even challenge readers' perspectives.

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!