fredag 25 september 2009

Till lillens rum - textning på gammal planka

Har varit lite i pyssel tagen nu i dagarna.
Projektet var att göra en skylt som skulle sitta uppe i lillens rum.
Först tog jag en gammal planka och slipade den lite lätt sen på med två lager vit färg.
Printade ut från datorn: Här bor en liten prins
och tog blyertspenna för att "trycka" av konturerna.
Sen var det bara att fylla i konturerna med en liten pensel och allmogefärg.
Jag gillar att texta men kände mig lite för osäker på att göra det på fri hand så att "fuska" lite med en mall var perfekt. När allt sen var torkat och klart så slipade jag lite lätt över texten med fint sandpapper. Resultatet syns här nere!
Gillar att det syns att plankan är gammal, det ger karaktär till skylten.
Bilden under blev visst lite suddig men det syns lite i alla fall.
Så nu pryder den lillprinsens rum!
Många är ni som syr så fina vimplar. Tror det skulle passa perfekt med en en rad hängande vimplar under skylten. Det är ju som en liten nisch där och under är hans säng.
Jag är dock inte så bra på det där med nål och tråd grejer men kanske borde ge mig på ett försök i alla fall.
Kanske är det nån som läser som har något bra tips på hur jag ska göra och nån länk till en beskrivning? Tar tacksamt emot det!!
Ha en jätte bra dag!

2 kommentarer:

  1. Jättefin skylt!
    Här kommer en länk till tygvimplar som jag använt mig av... http://www.grona-sidorna.se/default.asp?sp_pid=30&sp_addvisit=1&sp_howto_object_id=35
    Mall kan man hitta där också!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!