tisdag 29 september 2009

Brickor som fått en ansiktslyftning

Många gånger ser man gamla tråkiga brickor som ligger undangömda på loppisar. De ställs under borden och de har sett sina glansdagar försvinna om man säger så.
Först var min tanke att jag skulle snickra egna men sen insåg jag att det blev både betydligt billigare och enklare att köpa gamla och fräscha till dom.
Så här följer förvandlingen:
Fläckig gammal teak bricka.
Lite vit färg gör susen. Lite slipning så det får den rätta nötningen.
Klart!!
Och när jag ändå var i farten så blev det en bricka till.
Samma procedur......
Ja som det står här ovanför,
I det enkla bor det vackra...........

2 kommentarer:

  1. Jättesnyggt och enkelt att göra!

    SvaraRadera
  2. Fint! Gillar odren "I det enkla bor det vackra" Klart det är Ok att länka till mig :-) Nu skall jag kika vidare här.. =)

    SvaraRadera

Våran inredningsfilosofi

Våra tankar kring att forma ett hemtrevligt bohag handlar om ett evigt skapande.
Vi föredrar det billiga framför det dyra.
Det är roligare att hitta en gratis guldklimp i en container än att köpa en dyr sten i en affär.
Att hitta saker med själ och att handla med känsla.
Att skapa sina egna små ting med hjälp av små medel.
Vi gillar att blanda gammalt och nött med lite nytt i en härlig kombination som för tankarna bakåt i tiden.
Vi gillar att visa att inredning inte behöver vara dyrt bara man är kreativ och letar fynd på rätt ställen.
Man behöver inte ha diamanter i fickan för att kunna ha ett hem att trivas i.
Det kära ni, det är våran inredningsfilosofi.

Follow this blog with bloglovin

Follow Snövita drömmar

Välkommen tillbaka!

Välkommen tillbaka!